Daca esti pe cale sa deschizi un e-commerce si te gandesti sa aplici strategii promotionale pentru a castiga bani cu afacerea ta online, cu siguranta ceea ce te sperie cel mai mult este nevoia de a investi o suma considerabila pentru a-ti atinge obiectivele. 

Promovarea unei noi afaceri este esentiala pentru succesul sau pe piata. Intr-o era digitala in continua evolutie, strategiile de promovare online devin din ce in ce mai importante. Una dintre cele mai eficiente modalitati de promovare este prin intermediul unei agentii SEO. In acest articol, vom explora cum poti utiliza o agentie SEO, precum mogu.ro, pentru a-ti promova eficient noua afacere.

O agentie SEO este specializata in optimizarea motoarelor de cautare si poate ajuta la imbunatatirea vizibilitatii si clasamentului site-ului tau in rezultatele cautarii. Iata cateva strategii cheie pe care le poti folosi impreuna cu o agentie SEO pentru a promova cu succes noua ta afacere:

Care sunt strategiile de promovare?

Strategiile de promovare a afacerilor sunt acele actiuni care vizeaza obtinerea unei cresteri a vanzarilor magazinului dvs. online. 

Pentru a realiza acest lucru, este necesar sa implementati o serie de mesaje de comunicare care sa ii ajute pe potentialii clienti sa va cunoasca comertul electronic si sa simta impulsul de a cumpara de la acesta. 

Una dintre cele mai eficiente moduri de a-ti promova afacerea este prin publicitate. 

Dar aici ne vom concentra doar pe strategiile de promovare care sunt gratuite. Asa ca sa vedem cum sa promovam o afacere cu actiuni gratuite. 

8 tipuri de strategii promotionale

Cu siguranta te intrebi: „Cum imi pot promova afacerea pe Internet gratuit?” 

Ei bine, acum vom raspunde la aceasta intrebare oferindu-ti ceea ce consideram a fi cele mai bune 8 strategii de promovare a afacerii fara a investi aproape deloc bani . 

1. Promoveaza-ti afacerea cu videoclipuri pe TikTok

Credem ca in 2022 intreaga lume stie deja ca TikTok este cea mai de succes si populara retea sociala din ultima vreme. 

Ceea ce a inceput ca o retea pentru adolescenti — care au inregistrat videoclipuri dansand pe melodii populare — s-a raspandit la alte tipuri de utilizatori ca urmare a izolarii din 2020. Cu toata lumea inchisa acasa, multi au descoperit potentialul pe care il avea aceasta platforma. Si au decis sa profite de asta in favoarea lor. 

Dar nu-ti face griji: nu trebuie sa dansezi pentru a-ti promova afacerea. Este suficient sa inregistrezi un videoclip al produselor tale sau sa folosesti imagini ale unor clienti care ti-au cumparat deja produsele si le folosesc. 

Cu siguranta vei obtine o multime de oameni noi sa te cunoasca si sa incepi sa-ti cumpere produsele. 

2. Utilizati mesajele directe Instagram

O alta strategie promotionala care functioneaza foarte bine este sa contactati oameni normali care ar putea fi interesati de produsele dumneavoastra. 

Pentru a face acest lucru, primul lucru pe care trebuie sa-l faceti este sa studiati care utilizatori sunt cei mai activi in nisa dvs. de piata pe Instagram, pentru a le trimite un mesaj cu un text similar cu acesta: 

Buna ziua!!! Sper ca totul merge bine. Imi place profilul tau si vad ca postezi multe despre moda. Mi-am lansat recent magazinul online de haine pentru petreceri si as dori sa stiu parerea ta despre hainele pe care le vand. 

3. Maximizeaza potentialul de atractie al paginii tale de pe Facebook

Stim deja ca mentinerea unei strategii de promovare organica pe Facebook este una dintre cele mai solicitante sarcini si una care ofera cele mai putine rezultate. 

Dar daca nu ai bani sa investesti in Facebook Ads, nu vei avea de ales decat sa petreci cateva minute pe zi lucrand la pagina ta corporativa de Facebook. 

4. Creati tweet-uri virale pe Twitter

Stim deja ca atunci cand vine vorba de continut viral, teoria este mai usoara decat practica. 

De asemenea, oricat ai incerca, de multe ori viralitatea nu se realizeaza chiar daca ai creat continut exceptional. Dar chiar si asa, merita sa depuneti efort pentru a scrie tweet-uri care provoaca unele controverse sau dezbateri. 

5. Intervievati influenceri

Toata lumea stie ca marketingul de influenta este o strategie excelenta de promovare a vanzarilor. 

Dar, uneori, atunci cand incepi, poate fi dificil sa stabilesti primele relatii profesionale. Din acest motiv, o alta optiune este sa folositi puterea de promovare a influentelor pentru a obtine o promovare gratuita a afacerii . 

Nu incepeti prin a le oferi o incercare gratuita a produsului, deoarece este foarte probabil sa va respinga oferta daca nu stiu deloc despre magazinul dvs. online. In schimb, iti recomandam sa propui un interviu in care influencerul din sectorul tau sa vorbeasca despre cariera si munca sa. 

6. Promoveaza-mi afacerea pe Internet gratuit prin email marketing

Desi din cand in cand se spune ca email-ul este mort, in realitate este mai viu ca niciodata si se bucura de o sanatate splendida. 

De fapt, este inca canalul vedeta cand vine vorba de promovarea oricarei afaceri

Pentru a face un email marketing bun este esential sa aveti o lista de e-mail buna. Si pentru a incepe sa-l colectati, ar trebui sa utilizati un magnet de plumb care sa va incurajeze utilizatorii sa va lase adresa lor de e-mail in schimbul unor beneficii (produse mostre, reduceri, oferte premium …).