AMD a anuntat o suita de unelte pentru devzoltarea de continut gaming pentru handheld-uri pentru urmatoarea generatie de componente grafice.
Suita include Randermonkey 1.7, o unealta shader cu ajutorul careia dezvoltatorii vor putea scrie cod grafic pentru o gama de dispozitive handheld care suporta tehnologiile OpenVG 1.0, OpenGL 2.0 si Unified Shader Architecture.
Tehnologia Unified Shader Architecture de la ATI este in particular unul din principalele puncte de vanzare ale Xbox 360, iar AMD va oferi suport pentru aceasta tehnologie in urmatoarea sa generatie de componente mobile.
Rendermonkey este larg utilizata de dezvoltatorii de PC-uri si conosole, iar faptul ca ultima sa versiune usureaza pentru dezvoltatori crearea de continut gaming pentru dispozitivele mobile, ar trebui sa duca la dezvoltarea de titluri originale pentru dispozitivele handheld ce vor include viitorul procesor grafic Imageon al AMD.
Linia de procesoare Imageon, anuntata de AMD luna trecuta, este in esenta un „GPU” pentru dispozitivele mobile. Insa Imageon este mult mai flexibil decat un GPU desktop. Asfel, Imageon suporta grafica 3D si 2D, procesare audio, camere foto si video digitale, TV out, iregistrare video cu stabilizator de imagine, transcodare video si diferite alte functii multimedia. Toate acestea sunt incluse intr-un singur cip, astfel ca producatorul poate sa upgradeze la o noua versiune Imageon fara a fi nevoie sa treaca prin procesul de calificare FCC, de fiecare data cand adauga noi functii.