Probabil multe persoane s-au întrebat deja care este diferența dintre o anvelopă de vară și o anvelopă all-season (pentru 4 anotimpuri). Pare evident că, spre deosebire de o anvelopă de vară, o anvelopă pentru 4 anotimpuri se poate folosi atât vara cât și iarna. Dar concret, ce permite ca o astfel de anvelopă să circule atât vara cât și iarna?

Ce este anvelopa all-season? 

Anvelopele all-season, numite și anvelope pentru 4 anotimpuri, combină avantajele anvelopelor de vară și de iarnă. Acest model  permite conducerea pe tot parcursul anului, cu același tip de 

anvelope și, astfel, se vor economisi bani. 

Caracteristici specifice anvelopei all-season

Pentru a recunoaşte cu uşurinţă o anvelopă all season, există marcajul  „ All Season ” însoțit de marcajele pe cauciucuri M+S sau 3PMSF (pictogramă cu trei vârfuri cu fulg de zăpadă).

Compoziția anvelopelor all season

O anvelopă de vară este rigidă și, prin urmare, de îndată ce temperatura scade sub 7 ° C, începe să-și piardă capacitatea de aderență și frânare. Acesta este motivul pentru care se recomandă șoferilor să folosească anvelope de iarnă de îndată ce temperatura scade sub 7 ° C. Anvelopa de iarnă este într-adevăr mai flexibilă și devine pe deplin eficientă sub acest prag.

Pentru a obține performanțe bune, vara sau iarna, anvelopa all-season beneficiază de o compoziție specifică, permițându-i să funcționeze eficient atât la temperaturi de iarnă, cât și de vară. 

Avantajele anvelopelor all-season 

În primul rând, costul unui set de anvelope all-season este mai mic decât preţul pentru 2 seturi, de vară, respectiv iarnă. De asemenea, nu mai există problema depozitării setului nefolosit.

Dezavantajele anvelopelor all season 

Deşi reprezintă un bun compromis între o anvelopă de vară și una de iarnă, cu toate acestea, nu sunt la fel de eficiente ca o anvelopă de vară respectiv de iarnă, în special pe drumurile cu zăpadă sau gheață. Acestea duc la un ușor consum excesiv, sunt în general mai zgomotoase și uzura este accelerată în comparație cu anvelopele de vară.

Diferenţa dintre o anvelopă all-season şi de vară 

În primul rând, anvelopa de vară este anvelopa standard. Termenul de vară face posibilă opoziția cu anvelopa de iarnă. Astfel, spre deosebire de ceea ce indică numele său, anvelopa de vară nu este dezvoltată pentru a funcționa exclusiv vara. De îndată ce temperaturile exterioare depășesc zilnic 7 ° C, se recomandă echiparea vehiculului cu 4 anvelope de vară. Acest lucru corespunde, în general, perioadei cuprinse între aprilie și octombrie.

Avantajele anvelopei de vară 

Anvelopa de vară are o serie de avantaje. În primul rând, oferă siguranță maximă, cu aderență excelentă și distanțe de frânare. Spre deosebire de anvelopa all-season, anvelopa de vară beneficiază de o uzură mai lentă, limitând în același timp impactul asupra consumului de combustibil. De asemenea, este mai silenţioasă și mai confortabilă.

Dezavantajele anvelopei de vară 

Dezavantajul major al anvelopei de vară este lipsa sa de versatilitate. Extrem de eficientă pe uscat și umezeală, își pierde repede eficiența de îndată ce temperaturile sunt mai mici de 7 ° C. Prin urmare, nu permite conducerea în siguranță pe zăpadă sau gheață.

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!