Pe măsură ce oamenii încep să se gândească la întoarcerea la munca de la birou într-o formă sau alta, se pune întrebarea legitimă: “Cum ar trebui să arate acel spațiu office pandemie și post pandemie?”

Munca de acasă sau munca de la birou? Ce se potrivește mai bine firmei tale?

Munca la distanță este mai bună, mai ieftină și mai sigur de efectuat, decât în acele spații de birouri unde s-a lucrat până acum, spun specialiștii.

Totuși, interacțiunea fizică este încă un catalizator cheie pentru inovație care necesită ca oamenii să fie împreună și să lucreze în echipe.

Colaborarea este, de asemenea, importantă pentru rezolvarea problemelor și dezvoltarea culturii corporative. De asemenea, în timp ce muncitorii mai în vârstă sunt bucuroși ca să lucreze de acasă, deoarece nu au nevoie de supraveghere, persoanele nou angajate (juniorii) trebuie să învețe de la colegii mai cu experiență și chiar își doresc să aibă relații de muncă și sociale, conexiuni umane pe care le pot oferi doar birourile colective.

Firmele care vor ca să își păstreze birourile fizice vor trebui să facă din ele locuri atractive din toate punctele de vedere pentru angajații lor.

Extinderea suprafețelor individuale de lucru, cât și a spațiilor comune din companii, sunt văzute deja drept un must-have pentru viitorul apropiat.

Spații office flexibile, pentru angajații post pandemie

Multiplele schimbări ce se întrevăd, deși încă neclare 100%, ar putea fi actualizate în mod constant prin implementarea de tehnologie, prin tot felul de soluții de ultimă oră care ar putea monitoriza adecvat distanțarea fizică a angajaților, modul în care oamenii folosesc spațiile de lucru.

Modificându-le pe măsură ce vor interveni noi și noi recomandări din partea medicilor și a altor tipuri de specialiști, aceste spații de birouri vor putea funcționa în continuare, permițând a radia confort și siguranță pentru angajați. Și nu doar comportamentul acestora se va schimba radical în lunile și anii ce vin.

O soluție viabilă ar fi aceea a unor birouri moderne de tip On / Off unde companiile creative de toate dimensiunile să poată închiria spații de lucru timp de una până la trei zile pe săptămână. Designul și aspectul acestora vor fi suficient de flexibile pentru a putea fi modificate de către administratori în funcție de cerințele specifice fiecărui chiriaș persoană juridică, chiar  înainte de sosirea angajaților acolo.

Rezultatul celor expuse mai sus ar putea fi următorul: cererea totală de spații de birouri nu se va schimba semnificativ, dar impactul asupra proiectării și locației locului de muncă va fi considerabil altul.

Birourile nu vor mai fi doar niște locuri unde personalul vine să lucreze în fiecare zi, ci vor deveni spații de colaborare și/sau creație, de multe ori frecventate doar de două-trei ori pe săptămână (sau chiar mai puțin). Eventual, prin rotație.

În consecință, companiile ar putea alege să aibă mai multe birouri locale, mai mici, situate mai aproape de locul în care locuiesc oamenii pe care i-au angajat, nu neapărat în centrul marilor metropole. Asta și pentru a reduce naveta angajaților, deci pericolul de îmbolnăvire.

Pentru ca toată lumea să se întoarcă fără teamă la birourile comune este obligatorie elaborarea de protocoale de siguranță potrivite, indiferent dacă este vorba de distanțarea fizică în spațiile de lucru sau în alte zone accesibile mai multor angajați concomitent.

Caută încă de pe acum spațiile office potrivite pentru afacerea ta

Din perspectivă imobiliară, acest lucru nu înseamnă că companiile vor avea nevoie de mai puține spații de birouri, ci doar că, așa cum am menționat deja, ele vor avea nevoie în continuare de spații disponibile pentru lucrători de multe ori prin rotație sau pentru doar câteva zile pe săptămână.

Lumea se va schimba post pandemie radical, iar piața muncii va urma trendurile ce vor apărea.

Vrei să găsești niște spații de birouri de închiriat în București, Timișoara, Cluj, dar și în alte orașe din România cu adevărat ofertante chiar și în această perioadă?

Activ Property Services este una dintre principalele companii de consultanță imobiliară din România ce te poate ajuta în acest sens cu mult profesionalism!

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!